CASE STUDY Zarządzanie Patchem w obrębie CSOD

zarządzanie

Zadanie

Patch jest zbiorem poprawek, które są zmianami inicjowanymi przez Vendora i są zwykle wdrażane co dwa tygodnie. Pierwszym krokiem jest stworzenie zmiany w aplikacji ServiceNow oraz itemu w aplikacji JIRA. Następnie, musimy stworzyć dokument „Change Template”, który zawiera opis wszystkich poprawek, które będą testowane przez nas. Wykonuje się to po to, aby upewnić się że zostaną zaimplementowane oraz „Initial Assessment”, czyli wstępną ocenę ryzyka. W oparciu o Initial Assessment tester analizuję listę scenariuszy testowych wybranych podczas oceny wpływu (impact estimation). Kolejny krok to stworzenie test setu w aplikacji HP ALM w celu wykonania regresji. Dzięki niej możemy sprawdzić czy nie będzie żadnych zmian, które mogą mieć negatywny wpływ dla biznesu. Po testach regresyjnych, tworzymy „Final Assessment”. Dokument ten zawiera listę wszystkich scenariuszy, które zostały przetestowane przez zespół informatyczny, zgodnie z retroperspektywą wstępnej oceny ryzyka w odniesieniu do zmiany podjętej dla celów Patcha. Final Risk Assessment jest niezbędnym dokumentem wymaganym przez zmianę. Po implementacji Patcha i wykonaniu wszystkich testów musimy wykonać weekendową weryfikację, aby sprawdzić czy system działa poprawnie. Środowisko Live musi być zweryfikowane przez „Patch Coorindatora” lub jego zastępcy następnego dnia po implementacji. Podczas weryfikacji Koordynator musi sprawdzić krytyczne obszary systemu. Po weryfikacji, wysyłamy zamykającego maila do Business Stakeholder, który uwzględnia wszystkie informacje na temat wyników testu oraz te dotyczące najbardziej interesujących poprawek i potencjalnych defektów. Jeśli jakiś test zostanie „sfailowany”, mamy obowiązek otworzyć „case” do CSOD, aby to naprawić. Po wszystkim musimy się upewnić czy wprowadzone poprawki mają wpływ na aktualne testy regresji. Jeśli tak jest, to musimy je zaktualizować.

Business Need – wdrożenie jest wprowadzane do systemu co dwa tygodnie, aby usprawnić jego pracę i zwiększyć zadowolenie naszych klientów.

Zakres prac

  • Testujemy poprawki, aby mieć pewność, że implementacja przeszła poprawnie
  • Przeprowadzamy testy regresji, aby sprawdzić czy zaimplementowane poprawki nie mają negatywnego wpływu na system
  • W przypadku niepowodzenia jakiegokolwiek testu regresji, otwieramy „case” do CSOD, aby rozwiązać problem
  • Po wdrożeniu Patcha dokonujemy weryfikacji weekendowej


Rezultaty

  • Efektywniejsza praca systemu
  • Większa satysfakcja klientów
  • Szybsza identyfikacja i usunięcie podejrzanych błędów
    Technology: HP ALM, Service-Now

PODZIEL SIĘ NA:

Request a consultation

Do not hesitate to contact us to get the best services! Call us or you can leave your number below and we will contact you.

Zamów konsultację

Masz pytania odnośnie naszej oferty? Zadzwoń lub zostaw swój numer poniżej i my zadzwonimy do Ciebie.

Julia Janowska FORMULARZ KONTAKTOWY

FORMULARZ KONTAKTOWY