Przedmiot
Projekt polegał na dostarczeniu skonfigurowanego portalu Cornerstone (wszystkie moduły na platformie CSOD) dla klienta z branży kosmetycznej obecnego na ponad 60 rynkach. Głównym celem była transformacja procesów lokalnych do wspólnego globalnego procesu z zachowaniem wymagań lokalnych.
Oczekiwania i główne wymagania projektu
- wdrożenie jednego systemu, obsługującego procesy HR w firmie
- jeden master data system do zarządzania użytkownikami
- integracja portalu z zewnętrznymi portalami, takimi jak LinkedIn Learning, LinkedIn Recruiter
- system dla oceny pracowniczej i wyliczania bonusów
- system do zarządzania bonusami (premie pieniężne i inne, np. prywatna opieka medyczna, telefony komórkowe, samochody służbowe itp.)
- raportowanie do systemów IFS
- system dostępny w ponad 60 krajach, również w lokalnych językach
- niestandardowe rozwiązania, takie jak:
- goal filtering (filtrowanie celów w widoku użytkownika z podziałem na cele indywidualne, zespołowe, managera itp.)
- licznik akcji przypisanych do użytkownika
- integracja z SSO
- dostarczenie custom reports (Outbound Data Feed) na FTP klienta
- zgodność systemu z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO)
- przygotowanie i dostarczenie scenariuszy testowych zgodnych z wymaganiami klienta
Rezultat
Pomimo wysokiej komplikacji projektu, braku ściśle ustalonych procesów po stronie klienta oraz zmiennych wymaganiach, projekt został dostarczony w wyznaczonym czasie, nie wykraczając poza ustalony budżet i w jakości przewyższającej oczekiwania klienta. Ponadto zmieniło się podejście do realizacji projektu z waterfall na agile, a decyzja ta była podyktowana zmieniającymi się wymaganiami, oczekiwaniami oraz gotowością procesową klienta.
Zostało wdrożonych 9 modułów w dwóch fazach. W fazie pierwszej skupiliśmy się na dostarczeniu modułu COREowego i HRowego oraz Learningu. W fazie drugiej natomiast skonfigurowano i wdrożono 5 pozostałych modułów w tym samym czasie. Cały projekt od kick off do Go Live zajął około roku, gdzie fazy przedzielone były około 3-miesięczną przerwą na prace z danymi, realizowane przez klienta. Projekt podzielony został na dwie fazy:
Faza 1 projektu zajęła około 3 miesiące (od listopada 2018 do lutego 2019). Projekt obejmował wdrożenie modułów: Core, CHR i LMS
Faza 2 projektu zajęła około 6 miesięcy (od końca czerwca do 2 grudnia 2019). Projekt obejmował wdrożenie modułów: recruiting, onboarding, performance, compensation i succession