Zadanie
Nasz klient jest wiodącą globalną organizacją badawczą (CRO), znaną z ekspertyzy w nadzorowaniu badań klinicznych w różnych obszarach terapeutycznych. Znany ze swojego zaangażowania w zapewnienie terminowej realizacji projektów i konsekwentnej rejestracji pacjentów, klient ten inwestuje znaczne środki w dokładne oceny wykonalności, angażując specjalistów medycznych w celu skutecznego planowania harmonogramu badań. Wspierany przez zaangażowany zespół ponad 2700 specjalistów, klient pracuje z pasją w ponad 60 krajach.
Klient zmagał się ze zdecentralizowanym systemem zarządzania szkoleniami, przechowującym dane związane ze szkoleniami na różne sposoby. Głównym wymogiem formalnym było scentralizowanie danych w celu lepszego zarządzania, poszukując ujednoliconej platformy do skutecznego nadzorowania i zarządzania nimi.
Ich celem było skrupulatne śledzenie projektów i wywieranie znaczącego wpływu przy jednoczesnym uproszczeniu zarządzania projektami. Projekty były ściśle powiązane z konkretnymi rolami w organizacji, co dyktowało potrzeby szkoleniowe dla uczestników. Wymagało to rygorystycznego, zweryfikowanego środowiska, w którym poszczególne osoby musiały przejść szkolenie. Weryfikacja ukończenia szkolenia miała kluczowe znaczenie, zwłaszcza w scenariuszach takich jak audyty wymagające dowodu ukończenia szkolenia przez uczestników.
W związku z powyższym, klient chciał mieć możliwość śledzenia przydzielania pracowników do poszczególnego procesu/projektu oraz wymagań w ramach każdego z nich. Klient miał trzy główne cele:
- Centralizacja: Klientowi zależało na tym, aby wszystkie informacje GxP zostały skonsolidowane w jednym repozytorium, eliminując rozproszone archiwa.
- Dostępność: Łatwy dostęp do tych scentralizowanych informacji GxP miał kluczowe znaczenie dla płynnego zarządzania.
- Uproszczone zarządzanie: Klient poszukiwał intuicyjnego i organicznego systemu do efektywnego zarządzania tymi aspektami GxP. Na przykład za każdym razem, gdy rozpoczynał się nowy projekt, chciał mieć prostszy sposób zarządzania poszczególnymi osobami i udokumentowane dowody wszystkich wymaganych szkoleń ukończonych przez uczestników procesu.
![training management system](https://econsulting.pl/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://econsulting.pl/wp-content/uploads/2024/03/training-management-system-1024x577.png&nocache=1)
Wyzwanie polegało na stworzeniu usprawnionego systemu, który zaspokoiłby te wieloaspektowe potrzeby, integrując wymagania szkoleniowe z rolami projektowymi oraz zapewniając dostępność i prostotę w skutecznym zarządzaniu tymi połączonymi danymi.
Klient wybrał eConsulting do wdrożenia dwóch modułów Cornerstone OnDemand (LMS i Core) ze względu na naszą wiedzę i bogate doświadczenie w procesach walidacji. Będąc wiodącym centrum kompetencyjnym w zakresie walidacji CSOD, udokumentowane osiągnięcia naszego zespołu i specjalistyczne umiejętności idealnie pasowały do potrzeb klienta.
Zakres prac
Projekt składał się z 4 etapów:
Discovery
Wysłaliśmy klientowi kwestionariusze z różnymi pytaniami, które pozwoliły nam subtelnie zidentyfikować kluczowe decyzje, które później wpłyną na system. Na tym etapie klient miał dostarczyć nam scenariusze i opisy procesów. Jednak ze względu na brak szczegółowych opisów ze strony klienta, zaoferowaliśmy dodatkową usługę – Business Process Alignment (BPA). Podczas BPA pomagaliśmy klientowi w ustawieniu procesów tak, aby zmaksymalizować ich korzyści.
Jednocześnie przeprowadziliśmy warsztaty walidacyjne, przedstawiając metodologię zwalidowanego środowiska w Cornerstone i utrzymania stanu zwalidowanego.
Konfiguracja
Kolejnym krokiem było zaprojektowanie konfiguracji spełniającej potrzeby klienta.
W tym okresie podjęliśmy się oddzielnych projektów technicznych dla klienta: Single Sign-On (SSO) i integrację z MS Teams. Integracja MS Teams miała na celu ułatwienie sesji szkoleniowych na żywo, co było szczególnie korzystne w erze Covid. Integracja ta usprawniła zarządzanie sesjami, umożliwiając rejestrację uczestników, monitorowanie frekwencji i czasu trwania w czasie rzeczywistym oraz uproszczoną obsługę danych po szkoleniu.
Proof of Concept
![Proof Of Concept](https://econsulting.pl/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://econsulting.pl/wp-content/uploads/2024/03/Proof-Of-Concept-1024x577.png&nocache=1)
Etap ten miał na celu prezentację funkcjonalności systemu za pomocą makiet oraz dopracowanie wszystkich aspektów. POC zakończył się pozytywną opinią klienta, bez dodatkowych uwag.
Testy
Przygotowaliśmy Configuration Workbook, zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy testy IQ i OQ, obejmujące zarówno funkcjonalności modułowe, jak i integrację. Następnie stworzyliśmy i sprawdziliśmy raporty.
Przed testami akceptacyjnymi (UAT) przeprowadziliśmy szkolenie administratorów dostosowane do potrzeb klienta i procesów systemowych. Zdefiniowaliśmy zakres szkolenia dla różnych grup użytkowników w oparciu o naszą wiedzę o kliencie i jego wymaganiach.
W czasie trwania naszego projektu, Cornerstone wydał dwie nowe aktualizacje systemu. Mając na uwadze zatwierdzony proces, uruchomiony został cały proces zarządzania releasami, w tym działania walidacyjne, testowanie, dokładna dokumentacja i ocena funkcjonalności w środowisku klienta. W rezultacie musieliśmy uwzględnić i zintegrować obie nowe wersje z dokumentacją.
Wynik
Wdrożenie trwało 12 miesięcy. Musiało zostać dostosowane do tempa i możliwości wymaganych przez klienta. W projekcie aktywnie uczestniczył 9-osobowy zespół, a dodatkowe 3 osoby zajmowały się pisaniem skryptów testowych po naszej stronie.
Nasze wdrożenie GxP znacznie wzmocniło i uprościło nadzór klienta nad zapewnieniem ukończenia wszystkich wymaganych szkoleń dla określonych ról. Dzięki skrojonym na miarę modyfikacjom i uprawnionym procesom w systemie, nasze rozwiązanie umożliwiło łatwą weryfikację ukończenia szkolenia i ułatwiło dodawanie nowych kursów w razie potrzeby. Dodatkowo, wprowadzając szereg ról, które spełniały potrzeby biznesowe klienta, skutecznie rozdzieliliśmy i zarządzaliśmy obowiązkami zawodowymi, unikając przeciążenia jakiejkolwiek pojedynczej osoby. Cornerstone zaoferował również klientowi możliwość łatwego zarządzania mniejszymi zespołami. Ta elastyczność pozwoliła na tworzenie, nadzorowanie i weryfikację wielu mniejszych zespołów – co było bardzo istotne z punktu widzenia naszego klienta.
Dalsza współpraca klienta z eConsulting jest wyraźnym świadectwem wysokiego poziomu satysfakcji i zadowolenia z naszych usług. Klient bardzo docenił nasze doświadczenie w równoległej domenie biznesowej. Umożliwiło nam to prowadzenie i wspieranie go przez cały proces, oferując bezcenne spostrzeżenia w celu usprawnienia jego działalności.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak możemy dostosować system Cornerstone do Twoich unikalnych potrzeb biznesowych i skutecznie usprawnić operacje odwiedź naszą stronę: https://shop.econsulting.co/validation-services
Zapraszamy do kontaktu!